10.6.14

Trey Songz / Trigga (2014) ’’What's Best For You’’ Lyrics


7月1日にリリース予定の6枚目となるスタジオアルバム。プレリリースされてる曲がいくつかあるので下のリンクでチェックしてみてください。その中からWhat's Best For Youを和訳しました。とても素敵な歌詞なのですが日本語にしてしまうと雰囲気が少し変わってしまうのでできたら英語のままが良いと思います。Treyのせつない歌い方とメロディと。溢れ出すように気持ちが伝わってくる素敵な曲。

JP  US  

''What's Best For You'' Lyrics

Don't make this hard for me
It's not about who's right or wrong, no
If it's how it's supposed to, really supposed to be
Then this love will carry on
Girl, if we leave how we began
Then just know, that

これ以上辛くさせないで
誰が正しいとか間違っているとかじゃないんだ
もしも思った通りに、本当に思ったようになるのなら
この恋は続いていくだろう
ガール、もし僕らが始まった頃から離れてしまうなら
それなら、わかって欲しい

I only want what's best for you
It's not what's good for me
It's not about what I want
but it's all about what you need
I want what's best for you
But I don't want you to leave
It's not about what I want
but it's all about what you need
I want what's best for you

僕は君のために、ただそれだけなんだ
それは僕には良いことではなくて
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと
でもやっぱり、君に去って欲しくない
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと

'Cause you're the sweetest thing I know
If I said I loved you really loved you so
So, then I could let you go go go go
Doesn't mean I'm giving up, no
So just know that

だって君は最高に愛しい人だから
もし君を愛してたって 本当に愛してたって言ったら
だから、君を手放すことができたんだ
あきらめるって意味ではなかったんだよ 違うんだ
だから、わかって欲しい

I only want what's best for you
It's not what's good for me
It's not about what I want
but it's all about what you need
I want what's best for you
But I don't want you to leave
It's not about what I want
but it's all about what you need
I want what's best for you

僕は君のために、ただそれだけなんだ
それは僕には良いことではなくて
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと
でもやっぱり、君に去って欲しくない
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと

No matter how bad it feels
No matter how much it hurts
You deserve your worth
I only want what's best
I don't wanna tell no lies
I don't wanna make you cry
I only want what's best

たとえどんなに辛く感じても
どんなにそれが僕を傷つけても
君がどれだけ価値のある女性かってこと、
僕は知っているから
僕にできる一番のこと、ただそれだけなんだ
嘘をつきたくないし
君を悲しませたくない
僕にできる一番のこと、ただそれだけなんだ

I only want what's best for you
It's not what's good for me
It's not about what I want,
but it's all about what you need
I want what's best for you
But I don't want you to leave
It's not about what I want
but it's all about what you need
I want what's best for you

僕は君のために、ただそれだけなんだ
それは僕には良いことではなくて
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと
でもやっぱり、君に去って欲しくない
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと

It's not what's good for me
It's not about what I want
but it's all about what you need
I want what's best for you
But I don't want you to leave
It's not about what I want
but it's all about what you need
I want what's best for you

僕は君のために、ただそれだけなんだ
それは僕には良いことではなくて
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと
でもやっぱり、君に去って欲しくない
僕がどうしたいかってことではなくて
君にとって何が必要かが僕のすべてだから
君のために、僕にできる一番のこと


(リンクはフリーですが転載はご遠慮ください)


Tracklist (iTunes)
01. Caken
02. Foreign
03. Na Na
04. Touchin, Lovin ft. Nicki Minaj
05. Disrespectful ft. Mila J
06. Dead Wrong ft. Ty Dolla Sign
07. All We Do
08. Foreign Remix ft. Justin Bieber
09. Late Night ft. Juicy J
10. SmartPhones
11. Yes, No, Maybe
12. Y.A.S.
13. Change Your Mind
14. What’s Best for You - Tremaine Bonus Track
15. Love Around the World - Tremaine Bonus Track
16. I Know - Tremaine Bonus Track
17. Mr. Steal Your Girl - Tremaine Bonus Track