2.4.14

Honeyz / Wonder No. 8 (1998) 'Somebody to Love Me' Lyrics


CELENA(セレナ), NAIMA(ネイマ), MARIAMA(マリアーマ)によるUKトリオ。元々はセレナ, ネイマ, ヘブンリーで96年に結成されたグループでしたが、本作を最後にヘブンリーが脱退し、その後はSolid Harmonieのマリアーマが参加。Babyface作のバラード'Somebody to Love Me'がとても好き。当初はSWVに作った曲とかなんとか。Honeyzの可愛らしく透き通るような歌声によく合っていますよね。歌詞の和訳を下に書きました。シングル曲はFinally Found, Do Me Baby, End of the Line, Love of a Lifetime。Summertimeも当時よく聴いてました。こちらは夏の海、青空の下、ドライブで聴きたくなるような爽やかなナンバーです。

Somebody to Love Me

'Somebody to Love Me' Lyrics

Each day I play for love to come my way
I'm still here looking
Not knowing where to find you
So I ask myself
Besoin D' aime'e
Besoin D' ete aime'e

恋に巡り逢えますようにって
毎日祈っているの まだ探しているのに
どこであなたをみつけたらいいかわからなくて
私は私自身に問いかける
私も誰かを愛したいし
誰かに愛してもらいたいの

I've been waiting for so very long
To fined someone that I could call my own
But I know that one day I find the perfect love
The kind of love that every girl prays for
Sometimes I feel like I'm all alone
But I'm still strong
So I keep Holding on
To I find the love of my life

とても長い間待っていたわ
自分のものと呼べるくらいに愛せる人を
いつか完璧な愛がみつかると思ってた
女の子がみんな 欲しがるような愛が
時々、一人ぼっちだって感じることもあるけれど
大丈夫 私は強いから..
私の人生にとって最高の恋をみつけるわ

I need somebody to love me
Someone to love me
To love me
For the rest my life
Sometimes when days get to lonely
I need someone to hold me
To love me
Who make all right

私を愛してくれる人が必要なの
私を愛してくれる人が
愛してくれる人 これからの人生ずっと
時々寂しくなる時に
抱きしめてくれる人が必要なの
私を愛してくれて 安心させてくれる人

Some people wonder how a girl like me
Could even know know the meaning of love
I may be young but I've been around
And yes I Know
That I've had my ups and my downs
I need someone who will stay with me
Till the end so please tell me when
Will I find the special friend

私みたいなコが愛の意味を
知るわけないっていう人もいる
若いかもしれないけど 色々知ってるわ
そう、ちゃんと知ってるのよ
私にだっていい時も悪い時もあったわ
ずっと私と一緒に居てくれる人が必要なの
だからいつその特別な人に出逢えるのか
教えて欲しいの

I need somebody to love me
Someone to love me
To love me
For the rest my life
Sometimes when days get to lonely
I need someone to hold me
To love me
Who make all right

私を愛してくれる人が必要なの
私を愛してくれる人が
愛してくれる人 これからの人生ずっと
時々寂しくなる時に
抱きしめてくれる人が必要なの
私を愛してくれて 安心させてくれる人

Every Juliet need a Romeo
Someone who will be there and never let go
He may be near or he may be far
I Don't know
Until he's here
I wish on a star

ジュリエットはみんなロミオが必要なの
いつもそばに居てくれて
近くに居ても 遠くにいても
私を離さないでいてくれる人
彼がここに来てくれるまで
わからないけれど
星に願うのよ


I need somebody to love me
Someone to love me
To love me
For the rest my life
Sometimes when days get to lonely
I need someone to hold me
To love me
Who make all right

私を愛してくれる人が必要なの
私を愛してくれる人が
愛してくれる人 これからの人生ずっと
時々寂しくなる時に
抱きしめてくれる人が必要なの
私を愛してくれて 安心させてくれる人..


(リンクはフリーですが転載はご遠慮ください)


Wonder No. 8 Tracklisting
01. Honeyz Intro
02. Finally Found
03. Do Me Baby
04. Keep Me Hanging On
05. Love of a Lifetime (Rude Boy Mix)
06. Just Let Go
07. In the Street
08. Seems Like
09. Good Love
10. Somebody to Love Me
11. Summertime
12. Wonder No. 8
13. What Does She Look Like?
14. End of the Line (Rude Boy Mix)
15. Finally Found (Reprise)

Japanese bonus tracks
16. Love of a Lifetime (DJ Watarai Remix)
17. Finally Found (U-Nam Remix)